|
|
| E apriamolo allora. http://gbatemp.net/threads/final-fantasy-t...hacking.340183/L'hacker della situazione ( SkyBladeCloud ) ha aperto il thread mostrando che era possibile estrarre i dati necessari per una traduzione, da lì l'attenzione verso il gioco ha catapultato un po' di gente per creare il team ed avviare il progetto. Ho visto su Neogaf il sito personale del programmatore: http://skybladecloud.wordpress.com/CITAZIONE One interesting project I’ve been suggested a lot of time, is the translation of the popular game “Final Fantasy Type-0″. There are quite a lot of fans asking for an official localization, but it’s been more than a year since the game was released in Japan, with no official word about an overseas release.
So last month I decided to post an article at GBATemp talking about the game’s data structure, and the possibility of a fan-translation. As I don’t speak Japanese, it would have been pretty much impossible for me alone to translate the entire game, but during this time, some skilled Japanese translators and image editors have joined me, making the whole project possible.
However, this kind of projects takes a lot of time so, in order to make everything easier, I merged both Final Fantasy Type-0 Discs into a single one.
In case you wanna have the whole game in a single ISO Image file, follow the directions in its project page. I hope I can bring news on the actual translation soon. In the meantime, have fun!
~Sky In questo momento stanno avanzando e vogliono usare una ISO unica unendo i due UMD, vedo comunque che hanno ancora un po' di problemi di compatibilità legati ai tanti CFW, Prometheus, ecc..., mentre non ho visto parlare di emulazione ( per eventualmente avere almeno uno standard di riferimento ). Visto che il thread su GBATemp è abbastanza tecnico, credo che riporterò principalmente i suoi aggiornamenti. Edited by Zio Name - 9/6/2014, 21:37
|
| |